vrijdag 25 juli 2014

Vakantie 2014 - dag 16

Het zal wel Grieks zijn.
Bij de entree naar de boot krijg ik te horen dat ik mijn tickets moet om-boeken. De boot is vol.

Gelukkig blijjkt dit niet zoveel moeilijker dat ik met had voorgesteld. De boot vertrekt nu alleen veel later. Volgens de tickets om 01:30 uur plaatselijke tijd vanaf dok 3. Het is inmiddels 23:00 uur geworden. Het wachten volt nog te overzien.

Om 01:30 komt dan eindelijk de boot.....
En na veel voordringen, als of Griekenland alsnog failliet gaat, kan ik eindelijk naar mijn hut.
Van slapen komt in eerste instantie nog niet veel terecht. Dat lukt pas als we om 03:30 uur eindelijk vertrekken.

De volgende dag om 10:00 bereiken we Brindisi in Italië.
Was het inschepen al een nerveus gedoe, het ontschepen levert nog veel meer gestreste mensen op.Er zijn er die niet kunnen wachten en al een uur voor ontscheping voor de deur naar het autodek staan te wachten. Als eindelijk de deur open gaat duurt het nog ruim anderhalf uur voordat de auto's van boord af kunnen. Voor de meeste kinderen aanleiding om zich stierlijk te vervelen, broertjes of zusjes tot huilens toe te pesten, terwijl ouders de ene sigaret met de anderen aansteken.

Van Brindisi rijd ik naar Bari. Na tientallen hotels te hebben langs te gaan, blijkt er geen enkele kamer beschikbaar vandaag. Dan maar door naar Rimini, in het uiterste geval kan ik ook nog in de auto overnachten.
Uitzicht op zee nabij Foggia Italië
Steeds noordelijker gaat het. Maar ook in Foggia en een dorp ver boven de stad is er geen kamer te krijgen. Ik draai de tolweg op in de wetenschap dat er voldoende benzine stations en restaurants open zijn en zet koers naar Bologna.
Na Bologna slaap ik in de auto na een lange dag en een veel te korte nacht. Als ik na 6 uur wakker wordt denk ik even inbed te liggen, het uitzicht verwart me dan ook kortstondig.
Inmiddels is het gaan regenen en is het met ca. 23 graden koud geworden. De snelweg lonkt en het duur niet eens zo erg lang voordat ik de Franse grens bereik. Daar moet ruim 1300 Km tolweg worden afgerekend. Dat komt me op € 79,00 te staan. Was ik anders kwijt geweest aan minstens één hotel.

Ik besluit
om Via Nice de route de Napoleon naar het noorden te nemen. Zo kom ik door Monaco de Gouden duiventil van de rijken.
De gouden kooien voor de tijken.
Laverend langs smalle berg wegen en dito passen rijd ik naar Gap. Morgen weer verder naar het Noorden. Het eind van de vakantie (en mijn budget) nadert.

Geen opmerkingen: