woensdag 12 september 2012

Binjai day 3

Street view in front of the restaurant
 Vanmorgen om vijf uur begonnen twee moskeeën om het hardst de gelovigen op te roepen tot het gebed. Het lijkt wel of ze een concurentiestrijd zijn begonnen. Na drie kwartier zweeg degene die het zijn versterkers het harst gezet hat en nog een 20 minuten later eindelijk ook de ander. Ik was niet zo vroeg naar bed gegaan, maar  hier had ik duidelijk niet op gerekend.

Ik heb mijn paper over afkijken in een iets andee context herschreven, en hoop dat het daardoor beter aansluit bij mijn geprekken over het curriculum die nog moeten volgen.
Intussen heb ik heerlijk gegeten bij een van de beste (volgens iemand die het moet weten) west Sumatraanse traditionele restaurants.

Eten zonder bestek en alleen met je rechter hand vraagt nog wel enige oefening voor iemend die gewend is beide handen te gebruiken bij het eten, maar het lukt langzaam steeds beter.
Help I'm Everywhere

Tot mijn grote verrassing bleek dat men boven de ingang van de school een tweetal enorme spandoeken had opgehangen. Alexander wereld beroemd in Binjai.


Even on the new building
Alexander: world famous in Binjai ?

At 04:45 I woke up because of two imams (?) calling out to pray. It seems that both had a battle for whom could make the most noise. It was even after almost an hour until the last one stopped. I didn't sleep after that. So that was some short night because I only went to sleep after 11:00. If rewritten my paper on cheating at exams. It will will better co-inside with the talks we may have on the curriculum.

We've had an really nice lunching at an traditionally west Sumatran restaurant. People eat here with teir right hand without the use of cutlery. For someone like my whom is use to eat with knive and fork en using both hands wile eating it is an challenge.But I'm getting there.

Back at school there where posted big banners in fort of the school welcoming me. This way it'll advertise the school as well, having an international expert connected to the school (even for a wail). Well there are me 15 minutes of fame.

2 opmerkingen:

s.c zei

Zo te zien hebben ze ook een mooie printer alexander. Nou veel succes met je powerpoint presentatie. En nogmaals smakelijk eten. Het klinkt allemaal reuze goed.

biebkriebels zei

Dat is leuk, je foto op een spandoek! Je moet proberen er eentje mee te nemen als je weggaat.
Alexander de Grote.