dinsdag 8 juli 2014

Vakantie 2014 - dag 1


Vanmorgen om 09:00 uur vertrokken. en en zonder noemenswaardige file Arnhem bereikt. En omdat een mens tijdens het rijden alle tijd heeft om na te denken over wat hij allemaal meegenomen heeft (en misschien vergeten) dacht ik aan de groene kaart. Normaal zit die in de zonneklep van de auto.

Het was dus gemakkelijk na te gaan of ik die misschien vergeten was. Dat was niet het geval. Wat wel bleek was dat het de kaart van vorig jaar was. Tenslotte heb je dat ding nauwelijks of nooit nodig. Er at niet veel anders op dan de reis nar huis maar weer te aanvaarden en daar de actuele kaart maar op te halen.

Zo vertrok ik alles bijeen als nog om 12:00 naar Duitsland. Over de reis valt niet meer te vertellen dan dat het regende. Zachtjes, hard, miezerend, en als het dan droog was gedurende 10 minuten, was het mistig.
Het hotel was dankzij de gps coördinaten gemakkelijk te vinden. De kamer was al gereserveerd, en ka een eenvoudige maaltijd thuis gebeld. Iris moest vandaag naar de cardioloog, hetgeen een aanzienlijk betere uitslag bracht dan lang werd gedacht.

Jammer genoeg moest ik vernemen dat mijn vriendin en oud buurvrouw afgelopen zondag is overleden. Dat zat er al aan te komen gezien haar hoge leeftijd, maar het blijft een nare mededeling.

Ank ik hoop dat jou laatste reis net zo plezierig zal zijn als je leven er vaak uit zag.

Geen opmerkingen: