maandag 21 juli 2014

Vakantie 2014 - dag 14

De afgelopen dagen geen internet. Dus komt er van het bijhouden van een blog ook niet veel terecht.
Vandaag onder de hete Griekse zon (30 graden C) aan het strand gezeten, maar na een half uur maar weer de schaduw op gezocht. Het Panorama hotel waar ik gisteren en vandaag verblijf lijkt wel uitgestorven. Ik schat niet meer dan drie gasten mijzelf mee gerekend.

Gelukkig hebben ze hier airco op de kamer, dat scheelt 's nachts wel met slapen. In het hotel aan de Roemeens Bulgaarse grens was het niet het geval. Bulgarije met zijn Cyrillisch schrift is redelijk ontoegankelijk. Een andere taal is veel Bulgaren (nog) vreemd. De meeste wegen zijn goed begaanbaar, al komt het nog wel eens voor dat een goede weg plotseling overgaat in een ongeplaveide met bijna alleen gaten en kuilen. Veel harden dan 20 Km/h kom je dan niet vooruit.

Met veel genoegen bleken de steilste stukken en de diepste beken geen belangrijke uitdaging voor de auto, en was ik blij over een vierwielaandrijving te beschikken.

Ofschoon Bulgarije en Griekenland tot de EU behoren duurde de grens overgang bijna een uur. Wellicht dat alle Turken door de Grieken nog met enige achterdocht werden gecontroleerd.

Morgen ga ik weer verder richting Tessalonike zo'n 250 Km hier vandaan. Daarna moet ik nog beslissen of ik langs de kust van Albanië naar het Noorden rij, danwel de oversteek maak naar Italië. Daarover later meer.
Stuwmeer in Roemenië

Soms lijkt het wel op Hangarije
Dit is echter Bulgarije

In Hongerije, Roemenië en Bulgarije zie je ze op bijna elke paal

Zaterdag. Uitzicht over het terras toen nog in Roemenië

Geen opmerkingen: