zaterdag 26 juli 2014

Vakantie 2014 - dag 18

uitzicht uit hotel Ibis in Chambery, France
Niet alleen in Nederlandse steden weten ze een automobilist met hoge parkeer tarieven geld uit zijn zak te kloppen. Ook in Chambery weten ze hoe dat werkt. Overal betaald parkeren, en voor een parkeergarage betaal je € 10,00 voor 4 uur. Voor die prijs lijkt Amsterdam bijna goedkoop.

Na een hevig onweer gisteravond leek het vanmorgen een bewolkte dag te worden. Ideaal weer om met mijn fototoestel de stad te gaan verkennen. Gelukkig voor de vele (Nederlandse) toeristen klaarde het flink op en werd het alsnog 27 graden.

Inclusief een bezoek aan een terras werd het en wandeling van bijna 4 uur. Met dank aan mijn nieuwe knie. Geen pijn, maar wel moe van het lopen heb ik de meeste lokaties van enige interesse gefotografeerd. Natuurlijk met mijn Canon. Zodra de kaart is uitgelezen laat ik daarvan nog wel enkele voorbeelden zien. 

Morgen naar Bourg-en-Bresse. Een tocht door het massieve en nationaal park ongeveer 250 Km dus alle tijd om hier en daar nog eens te stoppen. Daarna wordt het langzaamaan tijd om de weg naar huis in te slaan.

Geen opmerkingen: